Nytt recept.

Som jag skrev tididgare så använder jag aldrig decilitermått när jag lagar mat jag kör på känsla :) tyvär har jag ingen bild på denna maträtt som jag kan visa er men de kommer att komma.
 
men här kommer ett till recept.
 
Recept 1-3 per
 
1 hel gul lök.
½ papprika
Curry efter vad du själv känner.
Chilli krydda.
1 matsked socker
1 liten burk creme fraiche 34%
1 burk kräft skärtar
1 liten burk med kräft skärtar OBS.....!!! glöm ej att häla ut vetskan ur den.
 
Så du steker löken till den blir lite glansig i med kryddorna och socker inklusive salt å peppar sen papprikan efter de har du i creme fraiche låt de puttra lite samtidigt som du kokar pastan. kräft skertarna ska vara i så kort tid som möjligt för som att är dom i för länge blir de tuggummi ;)
 
Lycka till......!!!

Kommentera inlägget här :